Gelukkig Nieuwjaar (vanuit Kopenhagen) - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Boon - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar (vanuit Kopenhagen) - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Boon - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar (vanuit Kopenhagen)

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 December 2012 | Denemarken, Kopenhagen

Kedeng, kedeng, kedeng, kedeng, Oehoeh! De trein vertrok zaterdag vanaf station Arnhem richting Kopenhagen. De eerste halte van mijn reis. Na eren heerlijk tentje met mamma, Lanne en Mariska, moest ik toch echt afscheid nemen. Met vele minicadeautjes en een boekje met lieve en leuke berichtjes in mijn tas, neem ik mooie herineeringen van thuis mee. Gedurende mijn reis zal ik de pakjes één voor één openmaken. Nieuwsgierig!

Hoewel we ruim op tijd op het perron waren, werd het toch nog even spannend toen we het treinstel niet konden vinden. Deze bleek defect te zijn, dus konden we een mooie slaap-unit uitkiezen, ipv de geboekte stoelen. Ons hoorde je niet klagen. Nog even zwaaien naar mamma, Lanne en Mariska, even slikken... en toen was ik weg.

Al gauw hadden we ons met z'n achten in één unit geïnstalleerd en werd de Bols tevoorschijn gehaald. Dat het gelukt was om met bijna heel de jaarclub oud&nieuw te vieren in Kopenhagen, was wel een proostje waard. Gekke verhalen, atributen en foto's. Kortom: Kryptonite door de bocht. Na een nacht hobbelen en snotteren vond ik het om negen uur wel welletjes en heb ik de rest wakker gemaakt. Precies een uur later reden we Kopenhagen binnen.

Een snelle douche en een kopje koffie moesten voldoende zijn voor de lange wandeling door het centrum. Het weer zat gelukkig mee, totdat we bij de kleine zeemeermin aankwamen en het ook donker werd. Toen was het ook wel tijd voor een drankje en belandde we in een tentje waar het buffet onder de categorie "op-eet-menu" viel. Vreemde combinaties, maar we hebben onze knorrende magen meer dan voldoende kunnen vullen. Met knallend vuurwerk op de achtergrond, hebben we de rest van de avond gezellig op de kamer doorgebracht.

Oudejaarsdag hebben we wederom gevuld met veel lopen en een bezoek aan de toren waar ooit Bassie&Adriaan achterna werden gezeten door B100 en de baron. Ook hebben we onze plantenwetenschapper verblijd met een bezoek aan de botanische tuinen. Helaas is het foto-momentje op de wenteltrap mislukt doordat de lens van de camera besloeg.

Het oudejaar-diner hebben we genuttigd in een Italiaan aan de nieuwe haven. Hier hadden we de vorige dag tot onze verbazing meteen succces met reserveren. Na lang tafelen gingen we op zoek naar een strategische plek om het vuurwerk te bewonderen. Op de kade telde we luidkeels af, waarna het spektakel losbarstte. Een panorama van water, met daarboven een zee van kleuren en vonken maakt het een onvergetelijke start van 2013. (Helaas heb ik hier geen foto's van) Genieten! Wat dan ook meteen mijn goede voornemen van dit jaar is geworden.

De rest van de avond hebben we voortgezet in de bar van het hostel. De tactiek was om niet te gaan zitten en te blijven dansen. De meest maffe en "mooie" foto's zijn weer gemaakt. Na het zoveelste liedje van Queen en Michael Jackson hadden we het wel gezien en heb ik eindelijk, ondanks een korte nacht, goed geslapen.

De volgende dag niet veel gedaan. Wat rondgehangen en voor veel dichte deuren gestaan. Praktisch waren alleen de souvenirs-winkeltjes en de 7/11 open. En natuurlijk de Mc Donalds waar we nog snel wat hebben gegeten, voordat Elvy en ik afscheid namen van de rest.

Ik wil iedereen die iets voor in mijn boekje heeft geschreven nog bedanken. Super leuk om dit af en toe open te slaan en ik hoop dat ik het zelf met veel mooie belevenissen kan aanvullen.

De foto's kan je terugvinden op mijn facebook-pagina. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.584804834869454.147524.100000198287650&type=1

Tot de volgende keer en dan vertel ik wat ik hier in Aarhus heb gedaan.


  • 11 Januari 2013 - 10:05

    Sonja:

    Hoi Susanne,

    Je veilige huis en haard verlaten voor het avontuur: dapper, en geweldig voor je.
    Leuk om je belevenissen te kunnen volgen, en je schrijft prachtig.
    Heel veel plezier en ik hou me op de hoogte.

    Groetjes van Sonja

  • 12 Januari 2013 - 14:30

    Francis:

    Hoi hoi lieve Susanne,
    Leuk om je te volgen en dat jullie het leuk hebben met elkaar ! Goed voornemen trouwens .... Dus genieten maar en alle goeds voor dit nieuwe jaar ! Van ons allemaal . Liefs van Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2004
Totaal aantal bezoekers 18047

Voorgaande reizen:

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Werken in Natuurparken in Californië

29 December 2012 - 31 Mei 2013

Backpacken in Scandinavië, Ierland en Canada

Landen bezocht: